torsdag 2 november 2017

Tomat och rödbetsfusion med parmesan och pasta.

Hade lite tomt i kylen så bestämde mig att göra en avstickare från min vanliga tomatsoppa, lite av en fusion, gryta/soppa med lite av varje.
Gud vad gott det blev och barnen sa tummen upp.

Jag hackade morötter och tomater, fräste lätt i en gryta. Salt, peppar och Vegetta, en grönsaksbuljong.


Sen förkokade jag lite rödbetor, skalade och delade dem i lagom stora typ grytbitar.


När morötterna och tomaten kokat ihop sig fyllde jag på med krossade tomater, lite vatten och kryddor efter väder. Mixade alltihopa så det blev en slät soppa.

Jag rev parmesan att ha till men den sista biten som var för svår att riva delade jag i bitar och slängde i soppan.

Till sist i med rödbetor och "sopppasta".



Lät allt koka ihop. Blev verkligen så gott och väldigt härlig färg. Vi åt det med riven parmesan, riven fetaost och lite crème fraiche.

Idag hade vi inga krutonger till men det hade nog också varit en hit. Brukar steka det tråkiga brödet i olivolja och flingsalt. Då är det allt annat än tråkigt sen.

2 kommentarer: