tisdag 31 oktober 2017

Mitt mål i jul

Insåg idag att julen närmar sig, kanske var det mörkret som påminde mig. Julen inte som en dag eller högtid, mer som en flera veckor lång stämning. Ljus, dofter och lugn. Många gånger också stress och måsten. Lyckades förra året att skala skala. Mindre måsten och mer mys. Baken var långa och väldigt oproduktiva. Klapparna var få och inhandlade långt i förväg. Pyntet bestod av granen och stjärnorna i fönstret. Ljus, ljus och ljus. Jag lyckades skala bort alla bilder av tovade ulltomtar i grått och vitt ur mitt huvud bildbank. Kompletterade inte med några ljusa och fräscha frostade kulor. Längtar faktiskt i år,
hoppas att känslan av värme och inga måsten består.
Hoppas tomten kommer med rim i sin säck.
Jag önskar mig en stor tjock trädgårdshäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar